dissabte, 28 de juliol del 2012

Ni tren, ni tramvia, ni metro, ni carril bus en vuit anys



Ens agradi o no, el Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2011-2020, aprovat provisionalment per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) el passat dia 13 de juliol ho diu molt clar:

  • 2015:  Es licitarà el soterrament de les vies dels tren, fins el 2020 no estarà acabat (pag.174-175).
  • 2015: Està redactat el projecte de Carril Bus en la B23, fins el 2020 no estarà acabat (pag. 218-219).
  • 2016: S’estarà “redactant” el projecte del Trambaix fins el Centre, sense data de construcció, perquè va per sobre les vies soterrades (pag. 146-147).
  • 2020: Estarà “redactat” el projecte constructiu per portar la L3 del Metro a Sant Feliu, sense data de realització (pag. 122-123).

És a dir, com a mínim trigarem 8 anys a tenir tot allò que afecta directament Sant Feliu, ja sigui Tren, Tramvia, Metro o carril bus. Just quan acaba aquest Pla.   

Aquest és malauradament el desolador resum de quan pensa actuar a Sant Feliu l’ATM, un consorci on la Generalitat té majoria. L’únic element que es concreta és que el Trambaix, l'any 2015, anirà tot recte fins al Pont d’Esplugues i que el metro s’acosta, perquè la L-3 arribarà a aquella ciutat abans del 2020. 
   
Resulta evident que per a Sant Feliu el soterrament es la primera peça de tot. Sense ell no hi ha possibilitat que la resta d’elements es puguin realitzar. D’aquí la seva importància i transcendència i la preocupació  extrema del PSC de Sant Feliu, per aquesta planificació temporal .

Tot i les declaracions de l'alcalde San José l’Alcalde, on expressa la seva satisfacció sobre el PDI 2011-2020, perquè "es recull el compromís i el finançament del soterrament”, s’oblida que en la pagina 241 es diu, negre sobre blanc, que “per les inversions titularitat de l’Estat –i aquesta n'és una- el PDI només té un caràcter indicatiu”. 

És per això que des del PSC demanem de l’actual equip de govern municipal d’ICV-EUiA i CiU que:

  • No accepti com a bona la data del 2015 per a licitar les obres del soterrament, que ja té un projecte constructiu definitiu.
  • Signi definitivament amb el Govern de Catalunya el repartiment dels costos que ens corresponen a les dues administracions, doncs a hores d'ara, aquest és el principal obstacle que paralitza el soterrament.
  • Posi en valor el suport al soterrament  de les forces polítiques assolit de forma reiterada en el Parlament de Catalunya.
  • Desplegui una tasca de foment del consens entre les forces polítiques de Sant Feliu.
  • Treballi per accelerar l’arribada de la L-3 del metro, fent que el projecte es realitzi en una sola fase. Per això caldrà que abandonin  les pràctiques obstruccionistes als traçats previstos com feien en el passat amb el TramBaix, on feien perdre inútilment el temps i les  oportunitats. 

En aquet sentit, com sempre a fet, el PSC de Sant Feliu estarà donant suport i col·laborant amb la resta de forces polítiques per l’assoliment el mes aviat possible d’aquest objectiu fonamental per la ciutat.

Ara és el moment de ser valent i de tenir empenta. Ara és l’hora de fer una bona gestió des de la política, més que d’anunciar “sardinades a les vies”.